6 Eylül 2009 Pazar

iyi ki döndün kim..

uzun zamandır williams'ları gücüyle domine edebilen bir tenisçi izleyemiyorduk. bu sebepledir ki kim clijsters-venus williams maçını dört gözle bekliyordum.
clijsters maça fırtına gibi başladı. venus ne olduğunu anlayamadan ilk set bittiğinde scoreboard'da 6-0 yazıyordu. bu herkesi şaşırtan bir skordu. venus'ün kadınlar tenisinde en hızlı servise sahip olan oyuncu olduğunu düşününce, ona karşı 6-0 set kazanmak imkansız gibi geliyor. işte bu imkansızı başaran clijsters, 2. setin başlaması ile nazara mı geliyor artık bilinmez birden duruyor. hani yavaşlama falan değil, resmen durmaktan bahsediyorum. ne kendi ne de venus servislerinde hiç bir varlık gösteremiyor. ilk setin sadece oyuncuların konumu değişmiş bir karbon kopyası olan 2. set, 6-0 venus hanesine yazılıyor. bu durumda söylenebilecek tek birşey var : venus's revenge...
3.set başladığında maç bir anlamda yeniden başlıyor. kozlarını sonuna kadar paylaşan iki tenisçiden daha soğukkanlı olan ve kritik puanları daha iyi oynayan clijsters 3.seti 6-4 kazanarak çeyrek finale adını yazdıran taraf oluyor. bu maçta ısrarla clijsters'ı tutan bendenizinde gönlü hoş oluyor :)
çeyrek finalde clijsters'ın rakibi Na Li. kim'in bu turu kolaylıkla geçeceğini düşünüyorum. yarı finalde onu muhtemelen serena bekliyor olacak. serena maçı venus maçından biraz daha zorlu geçer diye tahmin ediyorum. içimden bunu söylemek hiç gelmese de serena biraz daha ağır basar maalesef. ama eğer onu da yenebilirse, artık clijsters'ı şampiyon ilan edebiliriz çünkü üst yarıdan kim gelirse gelsin (ki muhtemelen kuznetsova gelecektir) clijsters o maçı kazanacaktır.
tenise iki yıl ara veren, bu arada üstüne bir de anne olan ve döndükten sonra da sanki hiç ara vermemişçesine bir performans sergileyen, hatta bana göre eskisinden de daha başarılı oynayan kim clijsters'ı tebrik ediyor ve bir kez daha iyi ki döndün kim diyorum.

Hiç yorum yok: