15 Ocak 2010 Cuma

avustralya açık kuraları (1)

avustralya açık kuraları bugün çekildi.

erkeklerde bir numaralı seribaşı federer, atp'nin yorumuna göre "daunting" bir kura çekti. federer'in çeyreğinde gilles simon, lleyton hewitt, fernando verdasco, marcos baghdatis ve nikolay davydenko gibi isimler var. bundan iki ay önce kime sorsanız federer'in bu çeyrekten kolayca çıkacağını söylerdi. federer'e karşı aldığı üstüste iki galibiyetten sonra artık ihmal edilemeyecek bir isim haline gelen davydenko, federer için çeyreğindeki en zorlu isim. ama federer de grand slamlerin adamı. bence davydenko'nun işi federer'den daha zor. dördüncü turda verdasco ile oynama ihtimali çok yüksek. onu geçebilirse, son iki yenilginin acısıyla bilenmiş bir federer'i bulabilir çeyrek finalde karşısında. böyle bir durumda benim tahminim bu defa federer'in kazanacağı yönünde olur.

ikinci çeyrekte seribaşı olan djokovic'in önündeki engeller jo-wilfried tsonga, tommy haas ve robin soderling olabilir. gününde olurlarsa her üç isim de djokovic'i terletebilir. ama gününde bir djokovic'in bu engellere takılacağını sanmıyorum. ikinci çeyrekten yarı finale çıkan isim djokovic olacaktır.

üçüncü çeyrekte juan martin del potro, andy roddick, tomas berdych, fernando gonzalez ve marin cilic öne çıkan isimler. zorlu bir grup doğrusu. roddick/gonzalez ve cilic/del potro eşleşmeleri olası görünüyor. eğer gerçekleşirse cilic/del potro maçı turnuvanın en çekişmeli ve en keyifli maçlarından biri olabilir. bu maçın galibinin yarı finale çıkacağını düşünüyorum. mantığım del potro çıkar diyor ama bir yandan da cilic'in bu yıl önemli işler başaracağını ve başlangıcının da bu turnuvada olacağını düşünüyorum. tabi del potro'nun sakatlık durumu da önemli.

son çeyrekte ise murray bombası elinde patlayan rafael nadal, bomba andy murray, gael monfils, radek stepanek ve ivan ljubicic var. 2009 sezon sonu turnuvasındaki nadal hala olsaydı murray yarı finalde derdim. ama toparlanan nadal'ın murray'e boyun eğmeyeceğini düşünüyorum. ayrıca geçen yılın şampiyonu olan nadal'ın koruması gereken çok puan var. ne yapıp edip yarı finale çıkacaktır.

final için federer/nadal veya federer/del potro demek istiyorum. hangisi de olsa, geçen yıl avustralya açık veya amerika açık rövanşı olur. güzel olur...

Hiç yorum yok: