28 Kasım 2010 Pazar

sezon sonuna doğru..

2010 yılı kadınlardan sonra erkeklerde de bitmek üzere. sezon sonu turnuvasında grup maçları tamamlanıp yarıfinalistler belli olduğunda karşımıza çıkan eşleşmeler şöyle oldu :

federer / djokovic
nadal / murray

londra'da bugün yarıfinal günüydü. ilk olarak nadal ve murray oynadılar. üç küsür saat süren ve oldukça çekişmeli geçen maçı 76 36 76 kazanan nadal ilk finalist oldu. aslında murray de kazanabilirdi. hatta istatistiklere bakınca nadal'dan 5 puan daha fazla kazanmış olduğu görülüyor. ama son setin tiebreak'inde avantajlı duruma geçmesine rağmen kritik birkaç hata yaptı ve maçı kaybetti.



ikinci yarı final maçıysa ilkinin aksine oldukça kısa sürdü. hafta boyunca grup maçlarında çok rahat oynayan federer, bu halini djokovic maçına da yansıtmayı başardı. kortta kendinden çok emin ve sakindi. üç kere servis kırma şansı elde ettiği 0-40 durumlarında bunların hiçbirinden faydalanamayıp servis kıramaması halinde bile en ufak bir endişe veya panik havası hissettirmedi. maçı 1 saat 20 dakikada 61 64 kazanıp enerjisini final maçına saklamayı başardı. böylece amerika açıkta yarıfinalde federer'i yenerek federer/nadal finaline engel olan djokovic'in bunu bir kez daha başarmasına engel olmuş oldu.



gelelim finale.. öncelikle sezonun beklenen rüya finalle kapanacak olması çok hoş oldu. kaç vakittir bu ikilinin maçını izleyememiştik. şimdiden heyecanlanmaya başladım ben doğrusu. grup maçlarında 3'te 3 yapan dünyanın bir ve iki numarasının final maçını izleyeceğiz. bu en son ne zaman olmuştur bilmiyorum, bakmak lazım. skora gelince, bu konuda tahminde bulunmak istemiyorum., zira pek başarılı olduğum söylenemez. her ne kadar federer'in hafta boyunca gösterdiği performans beni iyimser olmaya zorlasa da, nadal'ın federer üzerindeki psikolojik etkisini düşününce çekimser kalmayı tercih ediyorum.

sadece kırmızıyla morun mücadelesinin keyfini çıkarın diyorum..

Hiç yorum yok: